پایـگاه جـوان انقـلابی | دکتر عـبدالرضا داوری :

  پس از ارسال گسترده پیامک نوروزی از سوی حسن روحانی، برخی از کاربران شبکه های اجتماعی و سایتهای خبری، از طریق ضرب قیمت احتمالی یک پیامک در تعداد کل پیامکها، هزینه ارسال پیامکهای نوروزی دولت محاسبه و از آن به عنوان اسراف یاد کردند و حتی برخی نیز به سرایش شعر علیه پیامکهای نوروزی حسن روحانی پرداختند.

دوستانی که چنین محاسباتی کردند فراموش کرده اند که رگــولاتوری تلفن همراه در ایران کاملا تحت کنترل دولت است و علی الاصول چنین پیامکی کمترین هزینه ای برای دولت در بر نداشتـه و هزینه آن حداکثر از جنس هزینه پیامکهایی است که اپراتورها برای مخاطبانشان می فرستند و در آن پیرامـون قبض پرداختی و یا اطلاعاتی از این دست سخن می گویند. البته حتی اگر هزینه ای هم برای این پیامکها متصـور باشد از 330 میلیون تومان (به ازاء ارسال 55 میلیون پیامک 6 تومانی) فراتر نخواهد رفت که این مبلغ در قبال بودجه های تبلـیغاتی نهاد ریاست جمهوری و کل مجموعه دولت و شرکتهای دولتی ، چنان ناچیز است ومطلقا اهمیتی ندارد. (البته با توضیح بالا همین مبلغ هم پرداخت نشده است)*
به نظر اینجانب موضوع ارسال پیامکهای گسترده حسن روحانی در روز اول فروردین 93 را باید از منظری دیگر دید : پس از درگیری تیم اطلاع رسانی ریاست جمهوری با صدا وسیما بر سر انتخاب مجری در آخرین گفتگوی تلویزیونی حسن روحانی، به نظر می آید که دفتر رییس جمهور در پی رسانه های جایگزین برای اطلاع رسانی گسترده است و به همین دلیل در یک مانور رسانه ای از سیستم ارسال پیامک انبوه استفاده کرده اند تا اولا به صدا وسیما پیام دهند که در مواقع ضروری می توانند انحصار خبری صدا و سیما را در خبررسانی بشکنند و جامعه را عنداللزوم به صورت فراگیر از برخی اخبار و اطلاعیه های مورد نظرشان مطلع سازند و ثانیا با ارسال یک پیام کمتر حساسیت زا(تبریک نوروزی) عمق و گستره تاثیر گذاری پیامکهای انبوه بر جامعه را اندازه گیری نمایند و با تحلیل بازخوردها، گامهای بعدی را بردارند.
این مجموعه اقدامات نشان می دهد که تیم رسانه ای حسن روحانی در نظر دارد در ماههای آتی و همزمان با نزدیک شدن به روزهای پایانی گام نخست توافق ژنو در تیر 1393، پیامهایی را به جامعه منتقل کند که احتمالا صدا و سیما در انتشار این پیامها همکاری لازم را نخواهد داشت و بر همین اساس ارزیابی رسانه های جایگزین در دستور کار تیم دولت قرار گرفته است. فراموش نکنیم که در دفتر رییس جمهور، با یک تیم کارکشته امنیتی که انصافا کارشان را هم خوب بلدند، طرف هستیم. بنابراین می توان پیش بینی کرد که تابستان 93 تابستانی داغ است!

منبع:جوان انقلابی